Psicomotricitat: què, com, on i per què?

Sandra Aguilà González aguilagonzalezsandra@gmail.com


Projecte d'Intervenció

XI Postgrau de Desenvolupament psicomotor de 0 a 8 anys

Universitat Autònoma de Barcelona

Curs: 2013 – 2014

Concepte i definició de psicomotricitat

[1] Al llarg de la història, el concepte de Psicomotricitat ha anat evolucionant considerablement. Són molts els autors que l’han definit i en podem trobar moltes, jo em quedaré amb la definició del Fòrum Europeu de Psicomotricitat i que a porterior va revisar la Federación Nacional de Asociaciones de Psicomotricistat del Estado Español al 1996: 

 

“Basada en una visió global de la persona, el terme “psicomotricitat” integra les interaccions cognitives, emocionals, simbòliques i sensoriomotrius en la capacitat de ser i d’expressar-se en un context psicosocial. La Psicomotricitat, així definida, ocupa un paper fonamental en el desenvolupament harmònic de la personalitat. Partint d’aquesta concepció es desenvolupen diferents formes d’intervenció psicomotriu que troben la seva aplicació, qualsevol que sigui la seva edat, en els àmbits preventiu, educatiu, reeducatiu i terapèutic. Aquestes pràctiques psicomotrius han de conduir a la formació, a la titulació i al perfeccionament professionals i constituir cada vegada més l’objecte d’investigacions científiques”. 

 

 

[1] Extret de l’article: Berruezo Adelantado, P. (Abril 2000). Hacia un marco conceptual de la psicomotricidad a partir del desarrollo de su práctica en Europa y España. Revista Interuniversitaria de Formación del porfesorado, nº37, 21-33.